Aktualności

#KulturaDoKwadratu

#KulturaDoKwadratu

Tomasz Tołoczko

Październik 31st, 2018

0 Comments

Zapraszamy na nasze najbliższe dwa koncerty #KulturaDoKwadratu
kw_kultura_plakat_a2_3mm_rst (1)-1

Romek Puchowski & Keith Dunn prezentują „BLUESOWE DZIADY”

4 listopada (niedziela)
otwarcie klubu 18:00
koncert 19:00

Romek Puchowski – śpiew, gitara DOBRO
Keith Dunn – śpiew, harmonijka ustna

Bilety: Going
Przedsprzedaż*: studencki 10 zł / normalny 15 zł
W dniu koncertu: studencki 15 zł / normalny 20 zł
Link: https://goingapp.pl/evt/1912011/romek-puchowski-keith-dunn-prezentuja-bluesowe-dziady
*do ceny biletów sprzedawanych przez dystrybutora zewnętrznego doliczana jest prowizja dystrybutora

Korzenne, stare bluesy z Delty i dawna słowiańska tradycja. Nowoczesne, autorskie kompozycje i współczesne interpretacje klasycznych utworów mistrzów gatunku. A przede wszystkim niezwykle energetyczne połączenie dwóch charyzmatycznych osobowości i dwóch odległych, a jednak bliskich sobie kultur, które reprezentują dwaj muzycy – Romek Puchowski i Keith Dunn.

Ten szczególny projekt koncertowy, znanego już dobrze polskiej publiczności, duetu nosi tytuł „Bluesowe Dziady”. Nawiązuje do tradycji Dziadów – obrzędu zadusznego, powszechnego ongiś wśród plemion Słowian i Bałtów i ma w swoim założeniu niejako „wywoływać” i „wskrzeszać” autentycznego ducha bluesa i jego twórców.

Pomysł zbudowania programu złożonego z archetypicznych bluesowych pieśni, przywołującego ducha tej muzyki, zrodził się w głowie Puchowskiego roku podczas jego wyprawy w Deltę Mississippi.
W programie koncertu, interpretacje pięknych, surowych bluesów autorstwa takich twórców jak: Son House, Robert Johnson, Mississippi John Hurt, Kid Bailey czy Willie Brown, przeplatają się z autorskimi pozycjami.

Puchowskiego i Dunna łączy blisko 20-letnia historia wspólnych koncertów w całej w Polsce i w Europie. Ich muzyczna interakcja to, najkrócej rzecz ujmując, połączenie bluesowej tradycji i tego, co nazywany „Słowiańską duszą”.

Keith Dunn – wokalista & mistrz harmonijki rodem z Bostonu, autor kultowej płyty „Alone with The Blues”. Brzmienie jego harmonijki zachwyca melomanów na całym świecie.

Romek Puchowski – śpiewa, gra na gitarze DOBRO – nieokiełznany improwizator, miłośnik bluesa, songwriter znad Wisły, m.in. autor płyty „Simply”. Znany z błyskotliwych, energetycznych solowych wykonów, twórca formacji Von Zeit.

**************************************************************
going

OPERA NA WESOŁO i nie tylko

Zapraszamy na prawdopodobnie pierwszy OPEROWY koncert w Kwadratowej. Na scenie pojawi się niesamowita solistka, Magdalena Lewandowska, która przy akompaniamencie Eleny Aleksiejuk, wykona zarówno arie operowe, jak i piosenki m.in. Edith Piaf czy Ireny Santor. W repertuarze nie zabraknie utworów również utworów musicalowych oraz pieśni patriotycznych nawiązujących do stulecia odzyskania niepodległości.

13 listopada 2018
otwarcie klubu 19:00
początek koncertu: 20:00

Bilety w cenie 5 zł (studencki), 10 zł (normalny)*
dostępne na Going.
*do ceny biletów doliczona jest prowizja dystrybutora

Rezerwacje biletów:
mail: kwadratowa@pg.edu.pl
tel. (58) 347-12-10 (od pn. do pt. 9:00-15:00)

Kim jest Magdalena Lewandowska?

Absolwentka Akademii Muzycznej im. J. Paderewskiego w Poznaniu (2005) początkowo w klasie śpiewu prof. K. Kujawińskiej-Dobiasz, a w następnych latach u prof. K. Pakulskiej. Doskonaliła warsztat wokalny pod okiem znakomitych śpiewaków, jak choćby: J. Rappé, R. Karczykowski (Warszawa) czy J. Nesterienko (Rosja). Jeszcze podczas studiów zadebiutowała w przedstawieniu Czarodziejskiego fletu W. A. Mozarta w Teatrze Wielkim w Poznaniu, a w latach późniejszych partię Olgi w Eugeniuszu Onieginie P. Czajkowskiego. Związana była również z Operą Bałtycką w Gdańsku, gdzie zadebiutowała partią Suzuki w Madama Butterfly G. Pucciniego podczas gościnnych występów Opery Bałtyckiej w Parnu (Estonia). Z tym zespołem występowała śpiewając kluczowe partie w operach Straszny Dwór S. Moniuszki, Rigoletto G. Verdiego, Cyrulik Sewilski G. Rossiniego, Carmen G. Bizeta, Faust Ch. Gounda i wiele innych. W ramach współpracy z Filharmonią Szczecińską wykonała m.in. takie dzieła jak Stabat Mater K. Szymanowskiego (Grenoble, Francja), Requiem d-moll W.A. Mozarta czy Rigoletto G. Verdiego (partia Marty). W Gdańsku usłyszeć ją można było podczas wykonań takich dzieł, jak Msza Koronacyjna W.A. Mozarta, IX Symfonia d-moll L. van Beethovena, czy Missa pro pace W. Kilara. W swojej karierze współpracowała z szeregiem orkiestr, jak choćby: Filharmonia Bałtycka, Gdyńska Orkiestra Symfoniczna, Opera Bałtycka, Teatr Wielki w Poznaniu, orkiestra symfoniczna TUTTA FORZA, Cappella Gedanensis, Filharmonia Szczecińska i in. Śpiewała pod batutą wielu dyrygentów, m.in.: Janusz Przybylski, Z. Rychert, M. Dondajewski, R. Kłoczko, T. Kozłowski, J.M. Florencio czy M. Caldi. Występowała w ramach znaczących festiwali muzycznych, w tym m.in. Międzynarodowy Festiwal Krajów Nadbałtyckich Probaltica, Gdynia Classica Nova, Świętojańskie Wieczory Operowe, Toruński Festiwal Nauki i Sztuki.

Comments are closed.